Alla inlägg den 27 maj 2007

Av Elin - 27 maj 2007 23:31



Let me ask you a question, but it's a hard one, so think about it before you answer.

When two people love each other, but they can't live together, when does it get to that point when enough is enough?

- Never.

Av Elin - 27 maj 2007 18:33

Gårdagen var riktigt mysig, en liten försmak på sommaren. Jag, Jonna och Jessica cyklade till Ainas och köpte glass och åt på deras uteservering. Vi satt flera timmar i kvällssolen och pratade på om det mesta. Sen kom Emma och Ylva förbi också, det var länge sedan jag träffade dom så det var kul. Det är så mysigt nu då man kan vara ute sent på kvällen och det fortfarande är ljust, och då man känner doften av grönt gräs och syrener, jag älskar sommaren!


Nu ska jag nog hoppa i duschen tror jag, och sen klockan nio ska jag se The Mexican på fyran med Brad Pitt och Julia Roberts. Trevligt med lite ögongodis så här på söndagskvällen. Jag har inte så mycket mer att tillägga, blir nog mer skriveri imorgon. Tjao.


kiss me beneath the milky twilight
Lead me out on the moonlit floor
Lift your open hand
Strike up the band and make the fireflies dance
Silver moon's sparkling
So kiss me

Av Elin - 27 maj 2007 16:06

Den hetaste trenden bland unga tjejer mellan 14-18 år, i alla fall i Skellefteå, verkar just nu vara bebisar. Jag vet inte hur många som under det senaste året fått barn eller väntar barn. Enligt min mening är man aningen ung för att bli mamma då man är 15 år, visst finns det de som klarar det och är mogna för det, men de allra flesta borde ha väntat några år till. Det är en grej de första månaderna då de är så små och söta, vem skulle inte vilja ha en egen liten bebis då? Men det är så mycket mer än några månader, det är ett ansvar man har i minst 18 år framåt utan undantag, och det tror jag många glömmer bort.


Sen vet jag många som på helgerna lämnar bort sina barn till mor- och farföräldrar för att de ska kunna vara ute och festa och ha kul. Jag anser att om man väl bestämt sig och satt sig i den situationen då måste man ta sitt ansvar fullt ut också. Man måste mogna och inse att allt kommer förändras, man kommer inte vara lika fri som man var innan man skaffade barn och man kan sannerligen inte lämna bort dem när helst man känner för det. Och jag tror att så länge man känner ett starkt behov av att varje helg vara ute och festa istället så är man inte redo för småbarn. Visst kan man någon gång då och då hitta på något tillsammans med sina kompisar, men inte lika mycket som man gjorde innan man blev förälder.


Jag tror inte att man då man är så pass ung inser att det handlar om18 år, inte bara någon månad eller då man känner för det. Dessutom verkar många unga skaffa barn för att komma på rätt spår om de hamnat fel, men barn ska man ju inte skaffa enbart för sin egen skull, det är ju en enskild individ det handlar om. Om man haft problem med droger eller alkohol tycker jag att man bör ta sig ur det och mogna innan man tar på sig ett sånt ansvar, för då är det inte bara dig själv du ska ta hand om, det är en till människa som inte är det minsta kapabel att vare sig ta hand om sig själv eller försvara sig.


Så därför tycker jag att man ska tänkta efter innan man som tonåring skaffar barn. Är jag verkligen mogen för detta och kommer jag kunna offra helgerna och tiden tillsammans med mina kompisar? Kommer jag ta mitt ansvar och kan jag försörja och uppforstra ett barn? Om man känner att man är det och tänkt igenom det noga ser jag inga problem i att skaffa barn tidigt, så länge man vet vad man ger sig in på och tänker på barnets bästa. Barn ska man inte skaffa för att man själv känner att man vill ha någon, det ska man skaffa för barnets skull.


Jag hoppas att ni förstår vad jag menar, jag tycker bara att allt för många i i alla fall Skellefteå som skaffar barn tidigt inte visar att de är mogna nog att klara av det.

Presentation

Omröstning

Vad ska du göra i sommar?
 Sola och bada
 Festa
 Jobba
 Åka utomlands
 Njuta
 Ingenting

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards