Alla inlägg den 4 juni 2007

Av Elin - 4 juni 2007 21:32

Nu har jag spenderat pengar. Jag köpte nyss lite godis från eleven.se, jag tänkte att jag kunde unna mig det nu då sommaren tagit fart på allvar.


Quick Blackhead Dissolver And Pore Minimizer Gel från Joey New York ska enligt min kompis vara rena rama mirakelkuren mot porer och acne, det låter bra i mina öron nu då man inte så gärna smetar på massa smink över sin nya solkyssta hy.


Beach balm och Shimmer bronzing gel från Hawaiian tropic ska hjälpa mig på vägen till den perfekta brännan i sommar. Beach balm ska man, som jag förstått det, smörja in sig med innan man solar under sin solskyddsfaktor för att öka framträdandet av solbrännan medan Shimmer bronzing gel fungerar mer som en sorts highlighter som även ska gå bra att använda på vinterblek hy.


Sist men inte minst beställde jag Lip injection från Too faced, den har jag faktiskt provat tidigare och jag vet att detta är ett av de få lipplumbers som verkligen fungerar! Om inte annat känns det då sannerligen som att det gör det, kort efter att det har applicerats på läpparna börjar det sticka i dem och detta håller i sig i upp till 5 minuter.


Nu kommer den här sommaren bli ännu roligare med lyxiga skönhetsprodukter. Jag har redan tagit hand om mig själv idag med hjälp av hårinpackning och ansiktsmask, så det här blev väl lite utav grädden på moset, även om jag måste vänta någon dag innan paketet kommer.


Nu börjar det vara dags för min skönhetssömn, även om skolavslutningen inte är så speciell i år är det ju kul att få klä upp sig och göra sig lite fin. Sov gott!

Av Elin - 4 juni 2007 17:06

Jag hade helt sjukt kul i lördags! Det började med att jag, Jonna, Elinda, Sara, Evve, Stina, Olivia och Amanda satt ute på en stor äng och hade picnic och drack vin i solen. Allt var helt perfekt, det kunde inte bli bättre. Sen drog vi till Micke där vi satt ute på innergården och pratade, drack och lyssnade på musik. Det dröjde inte länge innan mer och mer folk tittade förbi och snart befann sig halva Skellefteås ungdomsbefolkning där. Det var i alla fall hur kul som helst och jag har inte haft en så skön fylla och rolig kväll på väldigt länge.


Igår bakade jag en jordgubbstårta till pappa och Elliot som fyller år idag respektive imorgon, men vi firade igår. Så då bar det av till Gamla Falmark där vi satt på altanen hela aftonen och myste på medan de små hade vattenkrig. Det var inte lite varmt igår alltså, varmast i Europa, i lilla Skellefteå, in your face!


Idag blev det ingen sista skoldag, jag var alldeles för förkyld så jag tänkte vila upp mig istället, men jag kunde inte motstå att ligga ute i solen så vi får väl se om jag blir bättre... Jag har i alla fall fått jobb på kommunen, Teknobalder haha. Jag ska "utföra enkla expriment och ha hand om marknadsföringen" enlig lappen, vad det nu innebär? Men Elinda ska faktiskt jobba där också under samma period, så det blir perfekt.


Imorgon är det alltså skolavslutning i kyrkan klockan nio. Jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig, men jag får väl damma av någon gammal (eller oanvänd) klänning i garderoben. Det blir i alla fall hur skönt som helst, då har man ett helt sommarlov framför sig. Imorgon kväll ska vi dessutom dra i väg samma tjejer som i lördags och grilla och sova i Elindas stuga, det enda som är lite synd är att det är för kallt för att bada i älven. Men men, man kan ju inte få allt här i livet.


Jag känner då att den här sommaren kommer bli helt underbar (peppar peppar...) Det är helt säkert att Elinda kommer ha råd att åka till Turkiet och förhoppningsvis följer Jonna med också, dessutom har vi börjat prata om att fara tillsammans med Stina och co också. Sen blir det förståss tvådagars på stadsfesten och det enda man kan hoppas på då är bra väder. Det fattas bara en grej, och hur det blir med det har jag ingen aning om.


Nu tror jag att jag ska gå ut och lägga mig en sista gång innan det börjar bli för kallt. Ciao ciao


And all I know is you’ve got to give me everything
Nothing less 'cause you know I give you all of me

Presentation

Omröstning

Vad ska du göra i sommar?
 Sola och bada
 Festa
 Jobba
 Åka utomlands
 Njuta
 Ingenting

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards