Alla inlägg den 19 juni 2007

Av Elin - 19 juni 2007 21:58

Jag och Elinda har bestämt oss för att slopa All inclusive och istället rikta in oss på ett vanligt hotell eller lägenhetshotell. Men då hamnar man ju åter igen bland denna djungel av resor till diverse länder och städer. Och tro mig, det är minst sagt en djungel. Det finns ju hur många resmål och hotell som helst, men det gäller ju att hitta det man är ute efter och samtidigt få det för ett bra pris.


Jag har kommit fram till att man nog kan tjäna på att vänta ett tag med att boka, men samtidigt är det lite farligt med tanke på att de flesta har semester i juli och då vill de iväg utomlands. Dessutom måste vi ta oss ned till Stockholm, vilket gör det hela mycket krångligare. Tänk om vi hittar en billig resa utomlands, men inte tar oss ned.


Just nu orkar jag inte tänka mer på detta, jag tror jag ska lämna det ett tag och återuppta sökandet om någon vecka.


Jag har ont i magen av glassen, men det var det värt, för den var sjukt god. Ben & Jerry´s fossil fudge, inte att leka med. 

Av Elin - 19 juni 2007 17:54

Jag var just och handlade tillsammans med mamma och pappa, och då kom jag och tänka på en sak. När man står vid grönsakerna och ska välja till exempel tomater, då är det som om det vore en tävling för tomaterna, och de starkaste vinner. De liksom ligger där och skriker att man ska välja dem, och själv står man där och känner och inspekterar för att välja ut de allra bästa.


Tänk då vad synd det är om de tomarerna som av olika anledningar är defekta, ingen kommer ju någonsin att välja dem. De är som trasdockorna i serien med samma namn som man kollade på när man var liten, överskott. Jag kände en viss ilska gentemot de stora, fina, jätteröda tomaterna då jag stod där och skulle välja. Jag hade stor lust att ta en av de halvfula och halvruttna istället bara för att visa dem, men det hade nog inte mamma gillat...


Nu ska jag äta pasta med ost- och skinksås och zuccini, och efter det ska jag trycka i mig lite Ben & Jerry´s, smaskens!

Av Elin - 19 juni 2007 16:27

Ett litet tips till alla som bor i Skellefteå. På Ica supermarket på Morön kostar en liter jordgubbar endast 6,90 kr, och för 100 kronor får du hela 15 liter!

Av Elin - 19 juni 2007 16:07

Idag satt jag och Elinda vid datorn på jobbet och läste roliga historier. Endel var så tråkiga att de blev roliga, endel VAR hysteriskt roliga och endel var bara konstiga. Här kommer ett litet smakprov på hur det kunde låta.


Vad är kladdigt mitt i matteboken? 


Svar: Pythagoras sats.


Vet du vad gamla kvinnor har mellan brösten som unga kvinnor inte har?


Svar: Naveln.


Det var tre maskar, en mamma, en pappa och ett litet barn, som kröp över en bro. När de kom till andra sidan sa den lilla masken:
- Nu är vi över, alla fyra. Varför sa han så?


Svar: Han kunde inte räkna. 

Presentation

Omröstning

Vad ska du göra i sommar?
 Sola och bada
 Festa
 Jobba
 Åka utomlands
 Njuta
 Ingenting

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards