Alla inlägg den 7 juni 2007

Av Elin - 7 juni 2007 18:08

Även idag har jag legat ute på studsmattan och solat, men nu i sällskap av Jonna, Elinda och Malin.


Det finns en grej som irriterar mig en aning. Eftersom att jag har ganska svårt för att bara ligga i solen och steka mig själv som en svettig falukorv, föredrar jag att i alla fall lyssna på musik för att slippa att hela tiden tänka på hur fruktansvärt varmt det är. Men nu är det så här att jag har lånat ut min i-pod i drygt en vecka och måste därför lyssna på radion, som i och för sig inte vore så farligt om det inte var för att jag inte kan få in någon annan kanal än lugna favoriter.


Detta hade ju inte heller varit jordens undegång, om nu inte deras programledare hela tiden var tvungen att envisas med att snacka om jobbet. Han pratar inte om sitt jobb, nej han pratar ut till alla lyssnare som om han kunde hela Sveriges befolknings schema utantill. "Nu är klockan tre minuter i tre och det är snart dags för din fikarast", "Nu är klockan nio och du är just kommit till jobbet", "Njut av 12 lugna favoriter på jobbet", "Nu är klockan halv fem och det är snart dags för dig att åka hem från jobbet". "Skicka ett sms och önska en låt i bilkön påväg hem från JOBBET". Jag är så fruktansvärt trött på detta ord. Kan han inte byta ut det mot "i solen" eller vad som helst, det blir lite tröttsamt då han ska använda det i varenda mening. Och snackar han inte om det så är det myror som han ska hem och utrota eller något liknande.


Nu ska jag baka tårta. Jag, Elinda och Jonna ska ha picnic i kvällssolen.

Presentation

Omröstning

Vad ska du göra i sommar?
 Sola och bada
 Festa
 Jobba
 Åka utomlands
 Njuta
 Ingenting

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards