Alla inlägg den 26 juni 2007

Av Elin - 26 juni 2007 21:20

Jag har nu pratat i telefonen non stop i nästan tre timmar om diverse olika tjejproblem och planerat inför fredagen. Då är det nämligen dags för Stadsfesten och vi tjejer ska grilla och äta ute på min altan innan killarna droppar in och förfesten kan börja. På menyn står grillad fläskkarré, min utsökta potatisgratäng, sallad med vattenmelon, champinjonsås och till efterrätt en jordgubbstårta med mandelmassa och lemon curd serverad med vaniljglass. Smaskens!


Det kommer dock bli rätt stressigt då jag slutar klockan 4 och det är tänkt att vi ska börja göra i ordning maten tillsammans klockan 5. På en timme ska jag alltså hinna hem och duscha, fixa håret, klä mig och sminka mig. Endel kan tycka att det är en enkel match, men inte för mig. Jag tar minst två timmar på mig att göra mig ordning då det vankas partaj, så det blir minst sagt en utmaning. Om inte annat får jag väl kanske gulla lite med Urban och eventuellt få sluta lite tidigare. Nej urs! Elin Forslund vad tänker du med? Har du inte alla hemma? Gulla med Urban, vem vet hur det kan sluta? Han är ju en snuskgubbe! Det stryker vi alltså och klurar fram en plan B istället...

Av Elin - 26 juni 2007 13:09

Jag tänkte på en sak igår då jag skulle gå och lägga mig. Ni vet då man tänker på ett ord riktigt länge och säger det tyst för sig själv, då kommer man på hur fruktansvärt konstigt ordet låter. Jag tänkte på hedde igår kväll, tex. "Jag hedde den där borta på bordet". Vet du hur fult ordet hedde är? Det låter som en degig, tjock, ful slajmklump som är grön-gul-snorfärgad. 

Hedde. Hedde, hedde, hedde,hedde,hedde,hedde. HEDDE. SLuta genast upp med att använda detta fruktansvärda ord, innan jag kräks.


Testa själva! Säg hedde tyst för dig själv så vet du vad jag menar.

Av Elin - 26 juni 2007 07:40

Ännu en morgon på väg till jobbet. Men idag var det faktiskt inte bara jag i familjen som steg upp tidigt, för ovanlighetens skull. Mamma skulle till tandläkaren så hon var uppe bra mycket tidigare än mig, HA!


Nu sitter jag här med en tallrik vaniljyoghurt och funderar på om jag skulle ha satt mig ned och läst Norran istället för att sätta mig vid datorn. Men jag kan ju inte motstå att skriva ett väldigt onödigt inlägg i min bloggelilogg. Den här morgonen var förövrigt en sådan morgon då jag skulle ha sjukanmält mig om det var skola (jag vill ju inte förlora pengar), men istället klev jag som vanligt snällt upp ur min gudomligt sköna säng. Dumt drag.


Jaja, nu ska jag sätta mig och läsa tidningen i alla fall, det räcker med att jag avslutar dagen framför datorn, jag borde egentligen inte börja den här också. Tjingelong!

Presentation

Omröstning

Vad ska du göra i sommar?
 Sola och bada
 Festa
 Jobba
 Åka utomlands
 Njuta
 Ingenting

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards